دفتر ارتباط با صنعت

کانال ارتباط با صنعت با همکاری۲۰ شرکت معتبر داخلی و خارجی

راهکار بهبود ارتباط دانشگاه و صنعت چیزی نیست مگر مدیریت راهبردی با برنامه ریزی موثر و کارا بر پایه سناریوهای آینده های متفاوت مبتنی بر اصول معینی چون داشتن اطلاعات، دانش و درک صحیح از شرایط روز و پیوند آنها با یکدیگر در عصری نوین فراصنعتی با ساختار اقتصادی دانش بنیان و الزمات مشخصات جدید. واژه هایی چون اطلاعات، ارتباطات، خلاقیت، انعطاف پذیری، پردازش اطلاعات، تولید دانش، دانش مهارت فنی، توانایی، دانایی، خردورزی، هم اندیشی، هارمونی، هم گرایی، هم افزایی، تغییر پارادایم، تغییر ات تکاملی، پروژه جدید، عدم قطعیت، و فضای دیجیتالی سایبر را که واژه های کلیدی تفکر کوانتمی، دیدگاه آینده نگرانه، مدیریت برنامه ریزی برپایه سناریوها آینده های متفاوت در عصری فراصنعتی هستند که همگی آنها از مولفه ها و شاخص های دوران جدید یا همان عصر فراصنعتی مبتنی بر اصول یاد شده و جریان آزاد دانش، نوآوری های تکنولوژی همسو با ابتکارهای پایایی؛ توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، حفظ منابع، سلامت محیط زیست و امنیت ملی می باشند.

درعصر جدید همه چیز جهانی است، اطلاعات، دانش، مهارت، استانداردها، تولیدات، تحقیقات، پژوهش و مدیریت سیستمی پروژه ها. تولیدکننده برای همه جهان تولید می کند، برای حفظ بقای خود ناچار است از مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی استفاده نماید، هم بواسطه ارتقاء دانش، فنون و تکنولوژی جهت کاهش هزینه های تولید دانش، کار، سرمایه با فرهنگ کاربردی برای رقابت در بازارکار اقتصادی گلوبال دانش بنیان و هم بواسطه تولید نوآوری های تکنولوژی و محصولات جدید دانش بنیان. آفرینش و آموزش دانش، تعلیم مهارت های فنی، پژوهش و فرهنگسازی کاربردی پروژه جدید در جوامع گلوبال دوران نوین فراصنعتی، امری اجتناب ناپذیر است یا به بیانی دیگر یک ضرورت محتوم هم افزایی کثرتگرایی است.

دفتر کانال ارتباط با صنعت مؤسسه  علوم و توسعه پایدار آریا از سال ۱۳۷۴ توسط شرکت وند شیمی ساختمان به همت دکتر مجتبی احمد وند و با همکاری مهندس مصطفی احمدوند با مشارکت بیش از ۳۰ شرکت دیگر صنعتی فعالیت خود را با رویکرد نوین پویا و هولستیک به نظام پژوهشی، آموزشی و فرهنگسازی شروع کرد. این تمرکز با ارایه دوره های آموزشی و تعلیم مهارت های حرفه ای در کلاس های مهارت سنجی، در ابتدا نقش مواد افزودنی شمییایی و نوآوری در تکنولوژی بتن و ماشین آلات بطور رایگان برای دانشجویان دانشگاه های کل کشور آغاز گردید. پذیرش سالیانه تعداد۴۰۰ نفر دانشجو از دانشگاه های سراسر ایران جمعا حدود بیش از هفت هزار نفر دارای گواهینامه حضور در این دوره هارا دریافت نمود اند.

تعدادی از فعالیت های دفتر کانال ارتباط با صنعت (مانند کارآموزی دانشجویان و قراردادهای کاری و پژوهشی با صنعت) در حال انجام است. همچنین فعالیتهایی به شرح ذیل در ابعاد گسترده تر در دستور کار دفتر مدنظر قرار گرفته است:

  • ارتباط با سازمان ها و مراکز صنعتی و دریافت اولویتهای پژوهشی موردنظر آنها
  • ارتباط با معاونان پژوهشی دانشکدهها و اساتید فنی شهر، استان و کشور در راستای اخذ پیشنهاد طرح ها و پروژههای کاربردی پژوهشی
  • ارایه پروپوزالهای جمع آوری شده به صنایع و انجام مکاتبات و پیگیری های لازم تا مرحله تنظیم قرارداد
  • تنظیم، بررسی، اصلاح و نهایتاً انعقاد قرارداد با صنعت
  • انجام امور پس از مرحله انعقاد قرارداد مانند تهیه و ارائه ضمانت نامه ها، ارسال گزارشها، انجام مکاتبات و پیگیری ها، درخواست مبلغ، دریافت وجوه قراردادها از کارفرما، تخصیص وجوه مطابق آیین نامه مؤسسه، انجام مجموعه امور مالی ذیربط، اخذ مفاصاً حساب بیمه تأمین اجتماعی، استعلام و اخذ معافیت مالی و …
  • ارائه آمار و اطلاعات مربوطه
  • خرید و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی (حوزه کاری در ارتباط با خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز مؤسسه)
  • ایجاد، راه اندازی و پشتیبانی بانکهای اطلاعاتی تجهیزات پژوهشی مؤسسه
  • آموزش دوره های تخصصی و سرویس دهی آزمایشگاهها
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات پژوهشی

شرکت های ویرث، همکار ماشین (کاترپیلار)، اطلس کوپکو، ژئوتک، رایان سازه، بوذرجمهر، مهسار ابنیه، ایران بن، فروآلیاژ، سیمان ایلام، آسفالت طوس، پرلیت، تابلیه، کیسون، مهاب قدس، مشانیر، ری آب، آتروپات شیمی و مرکز تحقیقات بتن متب با امضاء توافق نامه ای به همکاری با شرکت وند شیمی ساختمان از سال ۱۳۷۴ و نیز اکنون این موسسه می پردازند. واحد آموزش شرکت وندشیمی ساختمان هر ترم با برگزاری یک آزمون ورودی بین دانشگاههای سطح کشور اقدام به پذیرش دانشجویان رشته های فنی و مهندسی عمران، مواد، صنایع، مکانیک، و معماری نموده و سالیانه به مدت دو ترم توسط شرکتهای فوق به طور رایگان در زمینه های تکنولوژی بتن، پمپ های بتن، مدیریت ماشین آلات ساختمانی، قالبهای لغزنده، آشنایی با نرم افزارهای عمرانی، نقشه برداری ماهواره ای، حفاری تونل، تزریق، تعمیرات بتن و سوراخکاری در بتن به این دانشجویان آموزشهای لازم را می دهند. این دوره ها بسیار مورد توجه اساتید و دانشگاهیان بوده و ۱۹سال از عمرموفق این دوره، تا کنون سپری شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

Verified by MonsterInsights